Projekt MD74 – Mistrzowie Dydaktyki

O projekcie

  • Podniesienie kompetencji kadry akademickiej w zakresie stosowania nowoczesnych, innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak stosowanie metody tutoringu w kształceniu

Nr projektu:
Budżet projektu:         

Zaproszenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego do składania ofert na wdrożenie modelu tutoringu do praktyki uczelnianej, w ramach projektu pozakonkursowego o charakterze wdrożeniowym pt. „Mistrzowie Dydaktyki „w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego I. Przedmiot naboru: Przedmiotem naboru jest wyłonienie ofert uczelni, które wdrożą do  praktyki na  polskich  uczelniach prowadzenie  zajęć  z  wybitnie  zdolnymi  studentami  wykorzystując  opracowany  model tutoringu, zwany dalej „modelem tutoringu”. Środki  finansowe  mogą  być  przeznaczone  na  dofinansowanie  wynagrodzeń  dla  nauczycieli akademickich  prowadzących  zajęcia w ramach  normalnego  toku  studiów  ze studentami z wykorzystaniem metody tutoringu oraz na przygotowanie materiałów dydaktycznych na potrzeby tych  zajęć.  Zajęcia  będą  prowadzone podczas nie pełnego cyklu kształcenia  przez co   najmniej 3 semestry.Forma prowadzenia zajęć  będzie  wynikała  z opracowanego    modelu    tutoringu, z wykorzystaniem wiedzy zdobytej podczas zagranicznych wizyt studyjnych oraz będzie uwzględniała autonomiczne podejście uczelni. Model tutoringu został udostępniony w październiku 2019 r. Projekt zakłada udział ok.600 nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia dla co najmniej 1800 wybitnie  zdolnych  studentów,  którzy  dzięki  wsparciu  z  Europejskiego  Funduszu  Społecznego podnieśli  swoje  kompetencje.  Rezultatem  projektu  będzie podniesienie    kompetencji    kadry akademickiej w stosowaniu metodytutoringu oraz stosowanie ww. formy ukierunkowanej na wsparcie wybitnie zdolnych studentów w uczelniach w Polsce.

W ramach wdrożenia modelu tutoringu zadaniem nauczycieli akademickich wskazanych przez Uczelnię będzie:

a) Prowadzenie  zajęć  z wykorzystaniem    modelu    tutoringu oraz    przygotowanie materiałów dydaktycznych na potrzeby zajęć w formie tutoringu podczas niepełnego cyklu kształcenia -co  najmniej  3  pierwsze  semestry w ramach studiów I stopnia  lub jednolitych studiów magisterskich; dopuszcza się możliwość realizacji części zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość(np. e-learning);2)udział w ewaluacji wdrażania modelu tutoringu i ewaluacji projektu.

b) Wartość alokacji  środków  finansowych  przewidzianej  na  dofinansowanie  przeprowadzenia zajęć w formie tutoringu w okresie co najmniej 3 semestrówwynosi:11 000 000,00 zł(lata 2020-2022).

3.Okres wdrażania modelu tutoringu nie może trwać dłużej niż do dnia31 grudnia 2022 r.

Informacja na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/zaproszenie-do-skladania-ofert-w-ramach-projektu-pozakonkursowego-mistrzowie-dydaktyki--wdrozenie-modelu-tutoringu

 


Akademia Kultury Fizycznej w Krakowie; webmaster: strony-www[at]awf.krakow.pl  login